A Tchibo az egyik legnagyobb német fogyasztói cikk és kiskereskedelemmel foglalkozó vállalat. 1945-ben két hamburgi kereskedő, Max Herz és Carl Tchilling úttörő kereskedési gyakorlatba fogott, postai úton juttatták el pörkölt kávéjukat a vásárlókhoz. Vásárlóik kétféle csomagolásban: fémdobozban, vagy erős anyagból készült zsákban kapták kézhez kávéjukat. A Tchibo a Tchilling név és a “babszem” német szóból (Bohne) keletkezett és egy kis piros szórólap- és magazinfigura volt. Pionírként indult a Tchibo magazin 1952-ben, mely cikkeket és novellákat közölt. Témái között szerepeltek divat- és szépségápolási tanácsok, szabásminták. 1954-ben debütált a Gold-Mocca márka, amely 9 különböző fajtájú kávéból készül. 1955-ben nyílt meg legelső üzletük, melyben vásárlás előtt lehetőség nyílt kóstolóra. 1958-ban a Tchibo már 77 üzletet mondhatott magáénak Németország területén.
A Tchibo reklámok egészen az 1980-as évekig ugyanazzal a színésszel, Wensley Ivan Frederick William Pithey főszereplésével készültek. A kávé útját az ültetvényektől a csészéig mutatták be. Az elkövetkezendő években a Tchibo mobil pékségeket hozott létre, majd Hamburg után Berlinben is elindult a második pörkölőüzem. A Picco presszógépek és a “Feine Milde” kávé tarolt az eladási listán és a Tchibo híres szimbóluma, a gőzölgő barna kávészem örökre bevésődött az emberek fejébe. Kávén és pékárun kívül 1987-től a szupermarketben használati cikkeket is kezdtek árusítani. Az 1990-es évek elején már Európa középső és keleti részein is terjeszkedett. 1992-ben nyitott irodát Budapesten. A Tchibo a kezdetektől fogva folyamatosan a megújulást kereste, új témákkal nyitott, behálózta a vendéglátó egységeket is. A “Minden héten új világ” szlogen új árucikkek forgalomba hozására is utalt. Felvásárolta az Eduscho-t, majd a millenniumi évben sorra nyitotta üzleteit a világban: Angliában, Romániában, Ausztriában, Svájcban. Később belépett a pénzvilágba és a turizmusba is. Megindult az online vásárlás, a sport terjeszkedése (golfpályákon golf órákkal), ékszerek, autók eladása. Ezen kívül jegyárusítás, virágküldés, saját mobiltelefon, Cafissimo, a 3 külön típusú kávékészítő is megjelent. 2008 óta ismeretes a Tchibo Plus rendkívül jó ár-érték arányban árusít programcsomagos utazást is.
Üzletei kávé bárral, Cafissimo kapszulás kávéfőző rendelés leadással, teákkal, gyermekjátékokkal, ruházati termékekkel, valamint sport-és műszaki cikkekkel felszereltek, a következő városokban találhatók: Budapest.
Nyitvatartásuk: hétfőtől szombatig délelőtt 9.00 órától este 21.00 óráig, vasárnaponként délelőtt 10.00 órától este 18.00 óráig.
A Tchibo leárazásait heti rendszerességgel, külön témakörök bevezetésével hirdeti. Hírlevelek, visszavásárlási garancia, promóciók, kiárusítás, kuponok, ajánlatok és a pontgyűjtő rendszerű hűségprogram mind-mind színesíti a Tchibo marketing palettáját. Ha mégis úgy gondolnánk, egy versenytársa jobb árat kínál, csak győződjünk meg a többiek kínálatáról: AliExpress, AlphaZoo, Betly, Brendon, eBizsu, Fressnapf, KOCKAÁRUHÁZ, MALL.HU, Office Depot és PatikaPlus.